dissabte, 28 de juny del 2008

San Pedro de Atacama

Tots els deserts del món tenen quelcom d'especial, i el d'Atacama no és cap excepció. Amb els Andes de fons i a 2436 metres sobre el nivell del mar es caracteritza per ser la capital arqueològica de Xile, ja que aquí es troben ruines d'assentaments Inques.

San Pedro és la població més important i la principal activitat econòmica és el turisme (això vol dir que els restaurants i hotels són cars) i l'agricultura. Aquí les cases són petites cabanes de adobe (barreja de fang i palla) i tot està empolsinat per la sorra del desert.

Carrer de San Pedro

Música tradicional.

Teníem ganes d'explorar el desert pel nostre compte, sentir la calor damunt la pell, el sol al nostre cap... i no se'ns va acudir res millor que llogar un parell de bicis i llançar-nos a les 11:00 del matí al mig del desert, amb un mapa fet a mà per qui ens va llogar les bicis i sota un sol de justícia. Vaja si vam sentir el desert! Ens vam passar el dia pedalant i suant com chanchos (porcs) però la recompensa va ser uns paissatges i unes ruines impresionants. Sembla increïble que aquí visqués gent durant l'imperi inca...

Després de l'excursió amb bici vam necessitar un dia de relax. S'ha de tenir en compte que feia més d'un any que no anàvem amb bici, que, de fet, quan hi anàvem, era per Barcelona, amb el terra perfectament asfaltat i llis i no per damunt de la sorra del desert, i que a 2436 metres d'alçada els esforços físics costen més de realitzar. Total, que el dia següent no ens podíem moure!

Posta de sol amb flamencs a la llacuna Chaxa.

Hem de dir que durant aquests dies hem conegut xilens que estan perfectament assabentats de l'existència de Catalunya, de les relacions amb Espanya i fins i tot ens han dit en un accent correctíssim "quatre paraules en català.

Mariona ha dit...

Hola de nou!!
Les fotos i les notícies encara estan calentes,és un plaer inagurar els comentaris.
Per passar el dia pedalant a ple sol, aneu prou abrigats, Ignasi a la foto sembles en Jaume, teniu el perfil semblant.
Avui hem passat molta estona a l'ordinador intentant enviar-vos fotos, finalment ho hem aconseguit, les teniu al correu.
Petons i fins a la propera

Holaaa!

Quina canya San Pedro i voltants! Si podeu aneu als Geysers del Tatio, heu de matinar però val la pena. La llacuna Miscanti, sobretot pel paissatge. El Valle de la Muerte si no heu estat també es macu, i gairabé no hi va ningú en comparació amb el Valle de la Luna.

La gent de San Pedro es molt agradable. Si encara esteu a la zona i encara no l'heu descovert, proveu per sopar d'anar: "Todo natural". Si no recordo malament el nom, estaba tot boníssim

Loli

El viatge dels Rodamons ha dit...

Ei penya!

- Mariona, anem tapats, sobretot jo, perquè el sol del desert em cremava la meva blanca pell. Jo notava menys la calor anant tapada. Ah, les fotos molt xules, sobretot la de les ulleres, feu uns ullets!!!

- Loli, com va la vida? Al GEyser del Tatio al final no hi hem anat, no teníem pressupost. Però al valle de la Muerte sí, i és preciós. Merci per les recomanacions!

Us fem saber que demà marxem cap a Perú. Hem contactat amb una ONG de Lima (Casa Alternativa Joven)i estarem una temporada amb ells. Encara no sabem ben bé què farem però ens fa il.lusió. No us preocupeu si estem uns dies sense escriure, allà no sé com ho tindrem per connectar-nos.

Fins la propera!!!

Yolanda ha dit...

Hola Rodamos i comentaristes!!

Donçs jo us faig saber que el proper diumenge 6 de juliol, marxo cap a la Rep. Dominicana, i tampoc no sé si em podré connectar.. però no us preocupeu per mí tampoc... segur que estaré bé.. jeje

Petonets i bones vacances!!
Yolanda

Són les 21.09h i tenim 30º a S.A.B.

Anònim ha dit...

molta sort i molta força per a seguir endavant. fred, calor. AIxò és una experiencia de vida i no el que ens toca passar la resta cada dia.El tediós calor xafogós l metro, suportar el malhumor de la gent. veure les fotos de quelcom diferent t'anima a pensar que més enllà del dia a dia es pot fer quelcom diferent. Aviat arriben le vacances per nosaltres , vosaltres aprofiteu abans que el mon s'acabi, jeje....molts petons CARLES C. i TXELL !

B. ha dit...

Hoolaaa Mireia & Ignasi!

Feia temps que no us escrivia res, tot i que us anava seguint! Ara que per fi ja estic de vacances, he decidit anar escrivint sovint.
Ja m'explicareu que tal us anat amb la ONG pq jo tmb tinc ganes d'anar a alguna d'África!

Una forta abraçada!!

Borja

Hola parella!

Us estic seguint des del principi i no he escrit mai encara. Com em puc imaginar el viatge interior he pensat que era millor no entrar a recomenar llocs ni gents amb qui podíeu quedar o contaminar amb opinions. Ara estic al Perú i igual tenim la psoibilitat de trobar-nos. De totes maneres se sent des de fa ja temps que esteu superadaptats i treient realment el mes important d´una experiéncia com aquesta. Tinc ganes de parlar amb vosaltres.
Una abrasada molt forta.

Pepe

Ignasi,

Per si podem trobar-nos el meu email es pepebargu@gmail.com i el meu móbil de perú es 995443210.

Apa!

Pepe

Anònim ha dit...

Hola!! Està clar que Catalunya està en boca de tothom, ai...és el millor del món! je!

Us trobem moooolt a faltar i us envio moooolts petonets!!!mua, mua!!

Silvia MR

Glow ha dit...

Hola rodamons!

Després d'unes setmanes de bogeria, per fi us puc dir hola de nou... Mireia, ja sabem qui és la gafe, no tornarem a anar amb tu enlloc, jejejeje

No us ho creureu, però les nostres capacitats de fer coses van en augment, estem preparant les vacances conjuntes! Incredible but true! Marxem uns dies a la Provença, ja us explicarem.

Jo no he estat a Xile, per tant no puc recomanar-vos llocs, però sí un "pisco-sour", beguda que enfronta Xile i Perú per decidir qui la va inventar... i que és ben bé igual, perquè està molt bona sigui d'on sigui originària, no?

Petó,

Glow

Hola!

Aquí estem preparant les vacances, ara ja no fa tanta ràbia veure les fotos mentres estic condemnada en una oficina treballant... Ara que podem anar a la platjeta i a les festes del carrer tot es veu millor.

Calia realment que us fes un mapa amb boli del desert, no sé si el va fer de puta mare o vosaltres vau fer servir la brúxula.