dimarts, 5 d’agost del 2008

Máncora

Teníem ganes d'una mica de caloreta i de sentir l'estiu, encara que estem a l'hemisferi on ara és hivern, i l'hem ben encertat anant a Máncora, un poblet de platja del nord de Perú, tocant amb l'ecuador, que té la sort de tenir un clima tropical i sec durant tot l'any, o sigui que el sol està garantit. L'ambient que es respira és d'eternes vacances i vida fàcil: restaurants de tot tipus, bars, discoteques, mercats d'artesania, venedors ambulants, turistes nacionals i extrangers, surfers... Aquí hem estat uns dies de relax, practicant ioga a la platja, fent meditació, gaudint de les postes de sol al Pacífic, pensant...

Hem arribat a la conclusió que hem de fer un pas més en el nostre viatge interior, seguir treballant la nostra ànima, així doncs del 6 al 17 d'agost assistirem a un curs de Vipassana a Lima que consisteix en un "retiro" en una casa on et lleves quan encara és de nit, passes el dia meditant, menjes poc i fas vot de silenci. Durant aquests dies no ens podem comunicar amb l'exterior, per tant no hi haurà cap actualització del blog. No sé si trobarem la il.luminació o no, però segur que serà interessant. Quan sortim us ho expliquem!

Mariona ha dit...

Bona tarda !!!
M'agrada inagurar els comentaris, Mireia,sembles una persona amb un equilibri impressionant,deu ser la pràctica;és una foto preciosa.
Ignasi, l'hamaca que tens al costat és com la que hi ha al
jardí i on hi passem estones, principalment a la nit que és quan s'està més fresc.
Aquí no cal que anem a buscar l'estiu, fa un calor que ens manté inactius de 3 a 5 de la tarda.
Que us vagin molt bé els dies de "retiro".
Una molt forta abraçada i fins a final de mes( nosaltres marxem una setmana).
Mariona

pilar ha dit...

Hola nois!
Veient les vostres fotos ja ens hem relaxat nosaltres i tot, precioses, transmeten molta pau. No sé si cal que aneu a fer el retiro, només de pensar que m'hauria d'aixecar quan encara és de nit ja m'estresso. De tota manera que us vagi molt bé i que trobeu el que busqueu.
Com sempre cuideu-vos molt!
Your mother.

Yolanda ha dit...

Hola!
Jo ja m'he "pulit" tres setmanes de vacances..
He estat a nivell del mar a Rep.Dominicana, i a 2000 a Ordesa (Osca), sense mal d'altura (jeje)...
M'he fet propòsits d'agost, com ara fer els mapes que hem falten..ja que des de Nova Zelanda no he fet cap més..he de reconèixer que em vaig quedar virtualment allà...
Feia temps de no em connectava amb els rodamons i els seus comentaristes, i de sobte hi havia tres temes nous...
El que més gràcia m'ha fet, és que els catalans excursionistes de Perú, hagin tornat, i hagin escrit també els seu comentari; molt maco..
Petonets a tothom i bones a vacances a tots els que les estiguin gaundint ara.
Yolanda.

BON DIA!!
Ja fa uns dies que estic de vacances, però fins avui no he trobat una estona per afegir comentari, a aquest agradable espai, malgrat que us segueixo com el que més i penso molt en vosaltres.
Probablement ja esteu interioritzant en el curs de vipassana, sembla exactament el contrari del que passa a can xifra, on els alumnes no callen, mengen com llimes i només els que dormen, sembla que meditin. Si us plau, parleu amb l’afortunat profe del curs i em passeu informació.
Ahir a la nit, estirat al llit, vaig provar de fer la figura que amb tanta gràcia fa la Mireia a la platja. Sort que la Maria era a prop i em va ajudar a treure la cama que m’havia quedat encallada amb els picarols, de totes maneres, avui, que anem a la platja, ho tornaré a provar, a peu dret, lògicament molt a prop d’una caseta de la creu roja, per si de cas. Encara penso que darrera teu, Mireia, hi ha una estructura que t’ajuda a mantenir l’estètic i envejat equilibri.
No he tingut tanta feina per assolir l’equilibri que l’Ignasi demostra en la següent fotografia, tio, tens molt bon aspecte.
Una abraçada molt forta de part meva i de tots els de casa!
Jaume

Eduard Muntaner Perich ha dit...

ostres que ve! Quina enveja això del retiro, m'encantaria fer-ho.

Ja explicareu que tal!

Records des de Bagepalli, on ja encaro els últims dies de la meva estada.

Hola..

renoi quines fotos mes maques.. i relaxants.. dona ganes de venir ..espero que aquets dies de retiro vaigi molt be... penso que tots encara que fos un cop a la vida tindriem que fer-ho.

molta sort

Hola Mireia i Ignasi,
Som el Paco, el Rafa i la Gloria des d'Arequipa.
Després del nostre pas per Cusco i Puno estem fent l'última etapa al nostre viatge al Perú. Creiem que això del Sud us agradarà molt.
Us volíem felicitar per les vostre fotografies de Máncora. La Mirèia està espectacular en aquella fotografia de la platja fent ioga, un equilibri meravellós i una foto preciosa.
Si voleu informació del que hem fet podem contactar per correu electrònic (tenim algun bon contacte per fer activitats).
Us desitgem una bona estada en els dies de meditació, que us sigui molt profitós.
Demà ja marxem a Lima i passat demà a Barcelona... això ja s'acaba. Seguirem en contacte i us veurem al blog.
Bon viatge!!!

gemma ha dit...

bon dia: heu estat a Mancora fent
meditació, ioga, relax...; ara sou
a Vipassana fent meditació i retiro. Pero tant estressats esteu,
que una meditació serveixi de descans de l´altre meditació?.
Verge santa, quan sigui gran no vull pas fer tant viatge. Em quedaré a casa davant la tele, no cal pas patir tant.
Son curioses les fotos: la Mireia
fa una ombra llaaarga i lateralment
duplicada. La de l´Igna es vertical
i "canyera" i també duplicada frontalment. Suposo deu ser una de les diferencies del hemisferi nord i el sud. Al primer fem una sola ombra i al sud em fem dues. Realment curiós.
Plego, no vull pas trencar el relax.
Ah¡, la Gemma em va dir que tú vas saber transmetre la pau al Koala i ella no.

Hola guapets!!

espero que aquests dies de "retiro" us vagin molt bé!! Mireia, passaràs el teu cumple meditant! Un "cumple" diferent, je!!

Mooolts petonets,

Sil

Anònim ha dit...

Dia 17 d'agost, aquí és diumenge, l'últim dia de les nostres vacances 2008; demà ja anem a treballar. Per vosaltres és el final del retiro a vipassana. Com us ha anat? Esperem algun comentari profund al blog.
Nosaltres vam tornar a barcelona el 14 d'agost i hem tingut tres dies per fer rentadores, endreçar la casa i avui fer un arròs amb els amics... tornar a la vida "normal".
Seguirem en contacte perquè continuarem veiem què feu al blog.
Una abraçada,
Rafa i Glòria (el Paco ja és a casa seva)

Yolanda ha dit...

Mireieta!!
Que tinguis un feliç dia d'aniversari, en el vostre "retiro"...

A BCN ja és 18/08/2008 i són les 8 del matí (aprox)..